Wednesday, August 12, 2009

Standing Room Only

It finally happened. We knew this moment was coming and thankfully we were prepared. Nothing bad happened, unless you count an hour of lost sleep as bad. Wait, that IS bad! Well, nothing REALLY bad happened.

Around 5:30am, Kaylani started crying. Its not unusual for that to happen so we kinda thought nothing of it. Sometimes, if we're lucky, she'll cry for a few minutes then fall back alseep. After a few minutes, it was pretty clear that she wasn't going to go back down easily. We had no idea how true that statement was.

Mommy looked at the video monitor first. She blinked a few times, then scrambled to get up. "She's standing in the crib! She's standing" she yelled as she tried to put on her robe. I looked up briefly and didn't see Kaylani standing. Looked like a normal crib to me. But then I put on my glasses, and yep, wouldn't you know it, Kaylani was at the front of her crib, standing. From the looks of it, she used the bumpers to pull herself up. Luckily we just put in mesh bumpers that don't provide much support or leverage, but apparently it was enough to get her standing.

So after taking a look at her standing in her crib for the very first time, I went in. Foolishly I tried to lay her down and see if she'd fall asleep (she didn't). That meant morning was here. 20 minutes before my alarm went off, or an hour before I had planned on getting up. Whoever said Standing Room only tickets are cheaper is wrong because it sure looks like standing in her room is gonna cost us.

4 comments:

Alan said...

Congratulations! Now that she's standing, she's ALWAYS going to want to stand.

Melisa with one S said...

And NOW it begins...

haha

Congrats! Great milestone!

Daddy Files said...

Congratulations. And, condolences.

Welcome to never taking your eyes off her and chasing her around the house like a lunatic my friend. Good times are ahead.

Lisa said...

Yay! She can join us in the Birds class at LG now!